Tuesday, October 31, 2006

YES! Jag fixat det!

Jag byter ämne och från Homeros och Grekland vill jag nu skriva om något helt annat som hänt mig idag!

Jag måste först berätta om mitt senaste och envisa beslut att göra tv-program för svenskt television. Jag har fått sånt förslag tidigare men då ville jag, som sagt, inget annat än att jobba för mitt land och dess viner!

Men nu har jag bestämt mig och vill ha Sveriges främsta aktörer inom näringsliv - ekonomi som mina gäster! Jag menar Wallenbergarna, Carl Henric Svanberg, Michael Treschow… mm.

Wow! Ska man vara tokig så ska man vara det! Annars får det vara!

Jag ringde till ett produktionsbolag häromdagen för att berätta om min idé!
Jag vet att de föredrar att ha programidéerna per mail först men när jag ringde sade jag till de ”Jag avstår från att skicka min idé per mail. Den ska komma till er tillsammans med sin skapare! Idén och idésprutan går ihop som ett paket”!

Jag tog, alltså, min idé, åkte personligen dit, presenterat den och de blev störtförtjusta inte bara i idén utan i själva kombinationen av mig som programledare och idén!

”Herre Gud, jag kan ju om mat och vin! Jag kan även om företagsamhet och ekonomi, eftersom jag läser upp till fem timmar dagligen!
Så, något kul kan jag väl hitta på att göra med dessa karlar för tv-program”, sade jag och de nappade på det!

Bra! Nu var det avklarat! Och vad gör man näst?

Ju, nu ska jag börja kontakta näringslivshöjdarna såklart.
Men hur? Hur når jag dit när alla vet hur deras sekreterare, ibland fler än en, ställer sig framför sina chefer och inte släpper in annan än den de själva vill!
Hur går man igenom tjocka murrar, bestående av kvinnor, och ni vet hur det är kvinnor emellan! Som katter!

Svårt! Skitsvårt! Men det är just svårigheten som gör skillnaden!
Och som höjer spänningen!
Och eftersom jag har svårt att ta an enkla uppgifter ringde jag idag till en av de ovanstående karlar. Hans sekreterare, som antagligen hade blivit trött på mig eftersom jag hade ringt ett antal gånger tidigare, släppt in mitt samtal.

Äntligen! Och det gick alldeles utmärkt att prata med honom!
Och inte bara det! Han förklarade också hur jag ska kontakta de andra …

Hm… Not bad! Eller hur?

Fortsättning följer…;-)