Saturday, October 28, 2006

Fattig politiker, Bildt!

Antingen politiker, Mr Carl, eller företagare/styrelseproffs!
Du får ej vara fler än en grej!
Detta är priset du får betala efter du svurit för Moderlandet!

Alltså, jag kan förstå människan! Han var ju inställd på ett helt annat liv efter sin tidigare politiska karriär och fram tills han blev kallat hit för sin nuvarande ministerpost.
Människan gick ju och gift in sig i Italien. Blivit Italiens ”svåger” och bott i en slott som egentligen tillhör hans Pinocchio-näsiga fru.

Nej, det är inget konstigt med det! Och barn har han också skänkt henne.
Mer kan hon inte begära från svenskar som hon ständigt öppet och offentligt avskyr!
Sverige gav henne både barn och man som dessutom ställt upp och gett upp sitt land för att leva med henne…internationellt, som han kallar det!

Men det var honom jag ville skriva om… och hans aktier som han sålt efter journalisternas grävanden och avslöjanden …
Självklart är det inget fel med att köpa aktier heller.
Att aktiespara är samhällsnyttigt, som han påstår och jag håller fullständigt med! Bara man har pengarna att köpa dessa aktier…

Med aktier, fonder och arvoden från sina styrelseuppdrag har han garderat sin egen, sin frus och sina barns framtida pensioner.
Inget fel med det heller! Men vad är felet då?

Jag tror att felet ligger i att Fredrik Reinfeldt kallat in honom för statsplikter.
Och därmed tvingat honom till att endast vara gift med politiken, vilket ger honom möjligheten till att förbli en fattig politiker! Och inget annat!

Men allra högsta poäng, från debatten kring hans aktieinnehav, får det han sade: det finns knappt någon vinst från min aktieförsäljning.
Allt går till Anders Borgs skatt - hoppas inte till honom personligen!

Vad? Har ni hört det? Går han och misstänker sin egen finansminister?Och hur ska jag förväntas inte göra det?
Hur ska ha förtroende för att de arbetar för mig - för alla och inte för sin egen ficka?