Sunday, October 22, 2006

Tungt efter Skärgården...



Jo, jag visste att det skulle bli så… Efter vinprovningar, fina middagar, med allt vad det innebär, musik och sång ute i Skärgården, självklart väger mitt huvud som en bomb idag… Inte behöver jag så mycket för att få den tyngden!

Och jag har tussen och en grej att göra idag. Men innan jag ger mig ut för nya jobb och utmaningar ville jag skriva en liten text (mer kommer senare), om den underbara dagen igår runt Skärgården.
Skärgård och underbart så här dags, undrar man kanske!Just det! Detta var en av anledningarna till att vi guidades runt, det att Skärgården faktiskt är en underbar upplevelse även på hösten…och inte minst året runt! Mer om detta skriver jag senare…

Det som får mig att ivrigt vilja skriva nu är den blinda vinprovningen som vi fick göra på Utös Värdshus.
Visserligen visste jag sedan tidigare att en och samma druva smakar annorlunda på olika världsdelar. Men att det gömde sig Chardonnay i alla tre flaskor var för mig helt omöjligt att gissa fram!

Men nu måste jag iväg, återkommer med fler upplevelser från Skärgården!