Monday, October 23, 2006

Slapp all förgiftning!


Som ni ser så är jag igång idag med.
Vad det innebär? Jodå! Att jag slapp svampförgiftningen såklart vilket var hela helgens oro för mig!
Trots att jag är en bondemänniska, från norra Grekland, så kan jag ingenting om svamp. Jag kan däremot om sniglar, men det är en annan femma!
Och svampen som vi plockade på Utö (läs tidigare inlägg) garanterade inte att jag skulle slippa förgiftningen.
Trots konsultationen jag fick av öns experter och trots lugnande tips av Misse Ljungström, redaktören på Skärgårdsstiftelsen, som dessutom gav mig sina kantareller, kände jag oron att jag inte skulle vakna efter jag har ätit dem. Men så var inte fallet.
Jag vaknade idag och är dessutom pigg som bara den. Dessutom är jag utan huvudvärk.

Apropå huvudvärk… ”Jaså, det är baksmälla du har och inte huvudvärk” ropade både Ulla och Olga som jag träffade igår för att genomföra ett projekt! Tidigare berättade jag, telefonledes, att jag var seg med huvudvärk och att prestationen var reducerat till nästan noll!
”Vad då då, är inte det samma sak” frågade jag undrandes!
”Nehehejdu, har du huvudvärk så ska vi tycka synd om dig men har du baksmälla, hahaha, då är det rätt åt dig” var deras fräcka svar!

Där fick jag!
Nej-nej, kalla det vad du vill men stolt är jag inte över mitt huvudvärk efter två-tre glass vin, två-tre flaskor öl och en snaps! På hela dagen!
Men är man inte van vid sprit-vin-öl så bör man hålla sig ifrån… så-det-är-så!

Som tur slapp jag denna förgiftning också!

Halleluja!