Friday, October 20, 2006

Lite smått och gott?

Det händer mycket idag…
1- Roman Abramovitj, Rysslands rikaste man, som även äger fortbollslaget Chelsea, riskerar att förlora sina rikedomar. Så kan det gå till om man förälskar sig i en skönhet… och den äkta frun vill ha divorce. I engelsk domstol till och med där sådant kostar skjortan. Och som dessutom kräver hälften av sin mans rikedom! Vilken skilsmässa! Så ska man skiljas inte som vissa andra…

2- Jacques Chirac, Frankrikes president, när han en gång var borgmästare samlade massor med vinflaskor - alltså fulla vinflaskor! Trots vinkollektionen fattar han ingenting om Bordeaux och Bourgogne, frankrikes största vindruvor. Människan struntar fullständigt i våra hysteriska vin intressen och ägnar sig åt sitt öldrickandet!Idag när hans 5000 flaskor toppviner ska till auktion kommer han att tjäna 750000 euro! Not bad gubbe, eller?

3- Dow Jones, ja, en av New Yorks börser har sprängt 12000-nivån och stängt på 12012 igår! Så what! Vad i helsike innebär det kan man undra! Det gör i alla fall jag, för jag har ingen aning vad detta innebär men eftersom median snackar hysteriskt om det antar jag att det innebära något stort. Och när jag ska lära mig det så ska jag förklara…

4- Staden Lahtis i Finland är idag Centrumet för Europas höjdare! Alla stora och viktiga har samlats där, däribland vår nye Fredrik Reinfeldt. Jaha! Och vad ska de göra nu då? Ska de bara äta gott och snacka skit, brukar vanligt folk missunnandet undra! Jodå, jag är bergis på att de gör sånt också! Men förhoppningsvis ska de också flirta rätt och smart! För där befinner sig även Europas mäktigaste man! Vladimir Putin såklart!
För det är han som bestämmer hur mycket våra ”asses” ska frysa ihjäl. Det är upp till honom hur många timmars elljus vi kommer att ha råd med i nordens förbaskade mörka 24-timmars dygn!

Halleluja