Sunday, October 29, 2006

Sorry Homeros…

Jag är ledsen att jag svek läsarna som förväntade sig läsa om ”made in Greece” mytologi och sagor i min blogg!J
ag förstår era förväntningar i vad ni ville läsa om och i vad som «borde» cirkulera i en grekinnas tankar.
Jag förstår också er besvikelse när ni, i mina texter, inte finner namn som Afrodite, Poseidon, Aristofanis, Olympos… allt det där som per automatik kopplas till Grekland och greker!

Men jag vill också ha er förståelse i att jag har rätt att sluta vara ”made by others” som jag alltid tidigare varit! Ända från vaggan!
Jag vill också få förståelse i att jag nu, som vuxen med en relativt bra portion av självinförskaffad självkännedom, vill ha rätten till att vara ”made by myself”

Jag ber om ursäkt att jag tar friheten att själv välja vad jag skriver om…

Låt mig slippa bära pannbandet där det står ”Grekinna = sol-hav-antik-mytologi”.
Låt mig komma närmare verkligheten och nutiden.
Och låt mig berätta och beskriva jordnära och självupplevda händelser och därmed vara en verklig och sanningsenlig berättare!

Utan att jag, för Guds skull, menar att vilja fördöma den världsberömde Homeros skickligt påhittade berättelser!
De jag förväntas bära…

Tack alla läsare!