Thursday, October 12, 2006

Snyggingarna i näringslivet...


Nu har jag framför mig de tre snyggingarna inom näringslivet!
På mina bara knän vilar de ;-) och jag pratar till de, ler mot de, samråder med dem fast de skiter i mig och tänker på sina styrelser, sina möten osv.…
Fyra är de samanlagt! Alltså näringslivets snyggingar är, enligt mina ögon, fyra stycken, men den fjärde är inte med idag på DI (Dagens Industri) där jag talar till de andra!
Jag vet, i Sverige pratar man inte om hur näringslivets toppar ser ut eller hur de klär sig eller hur de beter sig. Man pratar bara om deras tråkiga bolag och lika tråkiga styrelseuppdrag samt om börsvärden osv... Men jag tar risken och rangordnar de så här:

Snygging nummer ett är med all säkerhet Christer Gardell! Som inte bara med sin stilliga kropp tilldrar oss, både kvinnor och män - varför inte- utan även med sin ständiga solbrännan som klär honom så vackert…
Det jag mest gillar hos honom är det att han ger fan i risker och med sitt bolag, Cevian Capital, ger sig in i tex. Volvos och Telias styrelser och ja, ni vet vad, jag behöver inte gå mer in på det!

Snygging nummer två är Ericssons Carl-Henric Svanberg förstås. Oavsett om hans hår ser mer rött ut än sin naturliga mörkblonda så är han visst Sveriges kvinnotjusaren. Som igår fick sina aktier att gå upp hela 4.6% de sista minuterna innan börsens stängning. Hur kvartalsrapporten läckt ut en hel dag innan, där även Dow Jones i New York är inblandad, vill jag inte heller gå in på…

Sist, men absolut inte minst, har vi snygging nummer tre och det är den gode Marcus Wallenberg…med åtta barn??? Jesus! Han närmar sig mina föräldrar som har 13 - tur att alla är inte hans, enligt DI!
Ja, en Wallenbergare, ska självklart vara med i min lista och Marcus tar första priset…i mina ögon, det vill säga!
Men han har, egentligen, svikit mig idag eftersom jag förväntade mig att hans SEB skulle antingen köpa Nordea eller sälja något…något sådär, bara för att se lite spänning i deras koncern…men jag ska inte gå mer in på det heller!

För det var snyggingarna jag ville skriva om och inte deras verksamheter!

Just det, om jag fattat rätt, för att synas måste man ha denna länk med: http://bloggkartan.se/registrera/23145/stockholm/

Peace ;-)