Saturday, December 02, 2006

Ut och dansa!

Jag ska ut ikväll!!!
So what! Eller hur?

Är det första gången du ska ut, undrar ni såklart?
Jo, för mig är det nästan första gången!

Förr i tiden, innan mitt livs stora vänding skedde, den som brukar kallas för ”metamorfos” var jag ute varje helg!
Företrädesvis på grekiska ställen där man alltid stötte på någon bekant…

Varför jag var ute då? Ingen aning!
Antagligen för att jag då trodde att det var nöje.
Att nöje var att vara ute och äta och dricka och dansa och umgås i rökiga miljöer….
När jag slutligen kom hem hade jag lust att först stoppa ”hela mig” i en tvättmaskin för att få bort all lukt innan jag skulle lägga mig!
För att inte tala om öronen som surade under några dagar från ljudet av bouzouki instrument…

På somrarna i Grekland var jag ute varenda kväll.
När stället jag var på skulle stänga för dagen tog jag ägarna därifrån och drog vidare till nästa stället och därifrån till det tredje…
När alla ställen, i Thessaloniki, stängdes för kvällen, alltså, vid fyra fem på morgonen först då kom jag hem!

Detta var nöjet för mig! Men det livet ligger nu bakom sedan cirka tio år och idag definierar jag ordet nöje på ett helt annat sätt.
Att exempelvis skriva en text, att skapa, att kreera, att utveckla idéer och koncept… är för mig nöje!

Men så har jag besök från Grekland. Gamla vänner som levde i Sverige förut men som nu lever i Grekland är hos mig på besök!
För dem är nöje fortfarande att gå ut och äta och dricka och dansa och ….som tur är finns det inga rökiga miljöer längre!
Och så vill de gå ut med mig i gänget….

Därför säger jag att jag ska ut i kväll!

Och om jag inte skriver nytt inlägg imorgon då vet ni att mina öron surrar och irriterar mig eller så har jag migränattacker…

Men dansa ikväll ska jag säkert göra… ;-)

(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)