Tuesday, December 26, 2006

Karriäristens växtverk!


Igår firade vi julaftonen hemma hos mig!
En dag för sent, kan man tycka i Sverige, men man ska inte underskatta att familjnormen inte alltid är mamma – pappa- barn! Något som marknaden bör anpassa sig mer till…

Mina söner, Jimmy och Denny, samt Dennys flickvän, Ellen - Jimmys flickvän, Katarina, var i Umeå hos sin familj, delade julklapparna efter julmiddagen bestående av kalkon osv…nej, ingen julskinka i år och vi överlever utan den!

Jimmys rim på sin present till mig löd ungefär såhär: vänd bort blicken från din skärm en stund, låt denna bok föra dig till nya insikter i en värld som du redan känner! (Orhan Pamuks bok, Istanbul - greker och turkar är på något fascinerande sätt lika kära i varandra som fiender)

Dessutom fick jag en bok av Denny, mer åt businessandan, om hur jag ska övertyga andra om att min idé - affärsidé - är bra och hur jag ska få dem att tro på den!

Faktum är att jag sedan jag själv började skriva har lite svårt att läsa andra böcker!

Jag vet inte varför! Så dessa julklappar var en ren "bestraffning" för mig och jag känner att jag måste hålla mig borta från laptop och från skrivandet!

Ja, mina barn vet hur det är att se sin mor ”fastklistrad” framför PC, som senare blev laptop.
Till skillnad från andra barn var de nästan vuxna när deras mor började sin karriär, runt år 2000.

Och till skillnad från andra föräldrars barn lämnades de inte på dagis i fem - sex timmar men, på något sätt, betalade de också för förälderns karriär! Ty plågande smärta, som oundviktligt medföljde deras mor under sin karriärsbana, kändes även av de.

Mina barn, till skillnad från andra barn, var vuxna nog att känna vad en karriärist går igenom, och vuxna nog att se en karriärists väg ända från början!

De var vuxna nog att se verkligheten om en karriärist som dessutom började sin bana vid livets slutskede vilket innebär att hon måste vara två eller tre gånger snabbare för att hinna ikapp…

Men nu ska jag lyda och hålla mig borta från laptop… ska läsa istället!


(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)