Monday, December 04, 2006

Gates - Barnevik!

Bill Gates… Melinda Gates… Percy Barnevik…mm… alla vill ge pengar och alla vill hjälpa till!
Ser ni också en gemensam nämnare här?

För jag ser att just dessa tre kom till insikt om att pengar inte längre utgör det primära intresset…
Jag ser att de befinner sig i ett fas i livet där pengar inte längre ger den lycka man tidigare fick eller, åtminstone, trodde man fick…

Att förhoppningsvis kommer tillfredställelsen och glädjen genom att hjälpa andra att hjälpa sig själva…

För, det är lycka att få respons för sitt skapande som dessutom gör andra glada och lyckliga.
Lyckan har ju också sina spelregler!
Gör jag dig lycklig, med din lycka, blir jag också lycklig!

Så, jag kan inte påstå, som många andra, att de på något sätt vill lura oss genom att vilja visa sin mjuka och humana sida!

Jag tror faktiskt att de har en sådan sida också.
Men att de inte kunnat visa den till oss, dödliga!

After all de är också av kött och blod!
Exakt som du och jag!

(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)