Thursday, December 07, 2006

Rädd för pengar?


Så många nya nyheter... hysterin om Nobel... om Orhan Pamuk... om rymdresan... om Christer Fuglesang... och här sitter jag framför min laptop helt förlamad.
Idétorka heter det nog!

Texten för min grekiska blogg, som handlar om svenskarnas häpnande reaktion över hur Orhan Pamuk inte arbetat tills han blev 36 år gammal och om hur hans far försörjt honom, skrev jag på en halv timme.
Och sett till att grekerna får en funderare över hur de själva bor hos föräldrar och får även fickpengarna från dem…

Men jag inspireras inte av något för min svenska blogg.
Vad ska jag skriva om?

Min före detta psykoterapeuts mening snurrar i mitt huvud…
Jag såg honom på tåget häromkvällen och i all hastighet frågade han om jag fortfarande är ”rädd för pengarna”…

För fem - sex år sedan, då jag besökt honom kontinuerligt, visste vi att jag var usel på att ta betalt!
Så, han undrade om jag fortfarande är det! Och om jag hellre är ute efter äran!

Men jag kan ändå inte få till hans fråga till ett inlägg för min blogg!

Nej, ingen inspiration idag!

Tar och går ut istället… ska lyssna på Pamuk, ska även besöka kulturhuset där en utställning för rymden och rymdresa finns…

Återkommer, förhoppningsvis full med idéer och inspiration!

See yea…;-)

(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)