Sunday, December 17, 2006

Kom hem till mig!

-Sorry att jag inte har en bättre bild tillsammans med Percy Barnevik ;-)


Det kunde inte ha varit mer olägligt för Mickel Treschow att uttala sig som han gjorde!
Hade han sagt det i september eller i somras skulle det passera obemärkt eftersom det är många-många fler som påstår att styrelsearvoden bör höjas!

Men att uttala sig så exakt när Nobelfredspristagaren Muhammad Yunus ”filantropiska” koncept, mot fattiga kvinnor, var som populärast var som att kombinera bearnaisesås och surströmming!

Fast jag tycker inte felet ligger i hans uttalande! Eller i honom själv!
Jag tycker att felet ligger i att han umgås ENDAST med likasinnade människor!
Vars värld består ENDAST av de som cirkulerar mellan stora börsbolags styrelser!
Och vars snack går, bland annat, kring motsvarande personer utomlands!

Det är en självklarhet att dessa karlar saknar vanlig-människa-var-dags-känslan!

Så jag har ett förslag till Mickael Treschow, till Percy Barnevik och till Jan Carlzon - de jag redan har lite kontakt med!

Percy, Mickael och Jan, jag vill gärna bjuda er hem till mig!
Jag lagar gärna en grekisk lunch!
Jag visar er gärna hur jag lever!
Jag berättar gärna om hur många fler lever!
Jag förklarar gärna hur vi, ibland under existens minimum, har det!

Kom hem till mig!
Jag vill gärna umgås med er!
Vill ni umgås med mig?
Och känna er jordnära?

Låt mig vara en brolänk och guida er till ”verkliga” svenska världen!
Jag menar det!

(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)