Thursday, December 21, 2006

Förkorta avståndet eller lönen!



Igår läste jag i grekiska tidningen (www.kathimerini.gr) om att man har slagit rekord i arvoden i USA!
Goldman Sachs VD, Lioyd C. Blanfein, får hela 53,4 miljoner dollar på ett enda år!

Wow! Not bad, vad?
Historiskt rekord var det, dessutom!

Är det denna snubbe som Michael Treschow önskar sig jämföras med och tjatar om ännu högre styrelsearvoden? Klart det är!

Samtidigt läser jag i DN om att det blir svårare att över huvudtaget få A-kassaersättning och att arbetslösa blir tvingade att gå till ett jobb som de, med enkla ord, hatar! Och därmed blir de utan ersättning.
Och vart hamnar de?

Alltså någonting har gått riktigt snett här i samhället oavsett om det var sossarna eller ”moddarna” som har orsakat det! Knappast de sistnämnda!

Det alldeles för långa avståndet mellan typer, som Treschow, och typer som min granne, Gunilla, måste förkortas! Ja, det måste bli förnuftigare! Mänskligare långt!
Jag säger inte att det ska suddas bort, för det vore ju långsökt!
Men att korta detta avstånd kan inte vara så förbaskat omöjligt att genomföra!

Det finns otaliga avlönade personer vars skallar bör tänka för att finna sådana lösningar! Förkorta deras löner, först, om de inte finner denna lösning!

Amen!


(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)