Sunday, December 10, 2006

Min 89-personers familj!


Jag ringde idag till Grekland för att gratulera min systers dotter för sin nyfödde, Giannis och samtidigt uppdaterade jag en historisk lista!

Idén till den listan föddes förra jul, i Tyskland, då jag med mina söner besökte några av mina syskon där…!

Visst låter det märkligt? Vaddå, liksom, några av mina syskon? Sådana brukar man ju ha ett eller två utav! Högst tre… just det är huvudutgångspunkten både till listan och till dagens inlägg.

Väl där nere, i Tyskland, försökte vi räkna ihop alla familjmedlemmar men fick aldrig samma slutsumma! Så, blev jag ombedd att sammanfatta en lista som jag emellanåt uppdaterar, liksom idag!

Här är en familj som har sina rötter i norra Grekland strax under gränsen mot Jugoslavien och Bulgarien:

Familjen +Iordanis & +Polixeni MELETLIDIS
Från byn Kalohori i Norra Grekland
Summa (de levande) 89 personer
(+ innebär död)


Rött: Syskon
Blått: Syskons respektive
Grönt: Syskonbarn
(Dessutom syskonbarns respektive samt deras barn)

1- KiriakiTakis (12 personer)
Fifi – Vasilis (Natasa & Dimitris)
Roula – Giannis
Christos – Xrisanthi (Dimitris & Fotini-Kiriaki)

2- Polihronis - + Eleni (7 personer)
Giannis – Soula (Polihronis & Thomas)
Iordanis (Nikos)

3- Giorgos - Pinelopi (6 personer)
Kostas – Katerina (Georgia)
Eleni

4- NikosDespina (13 personer)
Efthimis- Giorgia (Nikos & Alexia)
Polixeni – Nikos (Nikos & Maria)
Barbara- Giorgos (Ioanna)

5- GiannisMaria (10 personer)
Anastasios – Liouta (Giannis & Kostas)
Polixeni – Giannis (Vaso & Kostantina)

6- ThanassisRita (9 personer)
Kostas - Maria
+ Iordanis – Tasoula (Margarita & Thanassis)
Lazaros - Natasa

7- ChristosTheodora (5 personer)
Efi
Iordanis
Stathis

8- Anastasia (8 personer)
Stathis – Martha (Xristos & Anastasia)
Giorgos – Olga (Dimitra)

9- + Vasilis

10- DespinaDimitris (10 personer)
Litsa (Popi & Dimitra)
Zoi – Kostas (Giannis)
Polixeni - Theodoros

11- Siméla (3 personer)
Jimmy
Denny


12- Frideriki Giorgos (2 personer)

13- MariaKiriakos (4 personer)
Anestis
Polixeni



Αv Siméla Meletlidou (nummer 11)
Januari 2006