Monday, January 22, 2007

Korkade skräms av Monas språk!


Mona Sahlin gnuggar sina händer och ser fram emot rejäla debatter med sin motståndare Fredrik Reinfeldt.
- Nu, anamma, nu ska du få se vem du har att göra med, menar hon…
- Inte är jag Göran, ta mig faaaan, inte, säger hon och får kicken bara med blotta tanken!

Och det är såna gedigna debatter jag vill se mellan två ledare.
Inga färglösa men och hur och vad och varför… det är jag trött på.
Uttråkad, menar jag!

Men så har vi dem som lever med tanken att ju mer obegriplig en politiker är desto kvalificerad och kompetent han upplevs.
Därför applåderar man och hyllar oavsett om man överhuvudtaget har fattat något av dennes tal!
Så, ju mindre man förstår en politiker desto avancerad och duktig politikern är…

Kommer de nu att fatta vad Mona säger, ta mig fan, de kan starta krig!
För dem har politiken och politiker alltid varit obegripliga och så vill de ha det även i fortsättningen! Monas klarspråk grumlar deras vatten och sånt hatar dem!

Det är sådana karlar som är i stånd att starta ”krig” med sin fru om de plötsligt ser henne klädd i en röd blus!
-Vad i helvete…. du har ju alltid haft en grå… varför en röd nu då…har du skaffat en älskare, eller?

Ja, så omtumlande kan det vara för vissa att justera en aning det där: så har vi alltid gjort och så har det alltid varit!

Och Monas karriär som sossarnas ledare kan bara äventyras av sådana korkade idioter som riskerar att bli skrämda av hennes lättförståeliga politiska språk!



Pingat på intressant.se