Friday, January 19, 2007

Svenssons knullar till höger & vänster...


På eftermiddagarna känns det ibland lite för tidigt att gå hem så jag ”mellanlandar” hemma hos Ulla vid Skanstull.
Så gjorde jag ikväll med och rätt som det var så blev det klockan 20.00!
Och en tangotokigt Ulla går det inte att övertyga att titta på något annat i TV

Så, där satt jag hela kvällen och tittade på TV4:s let´s danshysterin som jag aldrig tidigare tittat på…

Och inte nog med det så hörde jag hennes mumlande kommentarer…för hon hade att säga om allt och om alla medan jag hade svårt att skilja vem var dansexperten och vem amatören!

Och plötsligt reste Ulla sig skrikandes
-Djävla Svenssons de kan aldrig röra sin kropp!
-Titta, titta, sade hon, och försökte uppmana mig att titta på TV vilket jag redan gjorde!
-De kan bara knulla till höger och vänster, utan att blinka, men inte kan de använda kroppen för att utrycka sig! Torra, uttryckslösa, färglösa Svenssons…

Nej, jag hann inte kommentera... Ulla hann före mig!
För det hade jag kunnat göra gällande Harald Treutiger!
Hans läckra häck må ha distraherat mig, en stund, men att han var som en stel vandrande staty på dansgolvet, ja, det hade jag också uppmärksammat...
Faktiskt!


Pingat på intressant.se