Friday, January 05, 2007

Vem är otrogen mot frun?

När jag var ung och vacker, för nu är jag bara vacker ;-) undvek jag metodiskt och systematiskt rika karlar!
För rika karlar är otrogna mot sina fruar, hade jag alltid hört, som om fattiga är mer trogna.
För att pengar bara skapar problem har jag också hört, som om att fattigdomen inte gör det!
Nonsens!
Surt sade räven om rönnbären, som man säger hemma i Sverige.

En sådan miljö är jag, i alla fall, född och uppvuxen i!
Men nu när jag blev klok och vis, nu när jag intervjuar rika karlar för mina journalistiska uppdrag, nu när jag läser om rikedom, om pengar, om finans, om näringsliv, om business, om affärer, nu när jag har mina egna värderingar, nu vet jag annat om dem.
Så, nu vill jag nå dem!
Jag vill känna dem!
Jag vill umgås med dem!
Jag vill inspireras av dem men också inspirera dem!

Och annonsen från Borås är en lek som tillhör livets spelregler!
Även om jag aldrig tidigare svarat på sådant är leken i sig spännande och jag tänker hänga på men, please, häng mig inte om något går snett och jag vill backa...


Lycka till önskar jag mig ;-)


ingat på intressant.se