Sunday, January 07, 2007

Kära någon! Inte han!


Nähej… Kära någon!
Inte han!
Inte en färglös person till!
Om jag får välja mellan dessa så väljer jag, självklart, Mona!

Hon har, åtminstone, lite färg!
Om inte i rösten så har hon det på håret…för i rösten får man inte ha färg, säger man, om man ska vara politiskt korrekt!

”Han hörs knappt när han pratar”, sade jag en gång till ledamoten (m) Per Bill, och syftade på Fredrik Reinfeldt som pratar färglöst och inte riktigt övertygande!

(Ni vet vem Per Bill är… han som blev full under en vinmässa och vinglade sedan med barnvagnen bland körande bilar…)

”Jodå, han är en riktig lustigkurre när han är privat”, svarade han… ”men du vet, här i Sverige, pratar man inte som man vill om man är politiker”, försökte han förklara…

Men Per Nuder är inte färglös bara i rösten! Han är färglös överhuvudtaget!
Hans hud är genomskinligt, hans ansikte är uttryckslöst, hans hår är ofärgat, hans kroppsrörelser är obefintliga...
Hans utseende påminner mig mer om en staty än om en levande människa!

Mona Sahlin har åtminstone mörkt hår och även om det är färgat hos frissan så ger det, i alla fall, lite krydda i helheten!
Dessutom är hennes blick mycketsägande!

”Man dricker inte vinet, man spottar ut det när man (verkligen) provar” passade jag på att konsultera Per Bill, innan vi avslutade diskussionen!

”Jag har själv varit i den branschen och hade jag svalt allt vin jag provade så hade jag nu varit en alkis…”
(Jag minns inte om jag sade det till honom men jag säger det nu)

Så, eftersom Margot tackar nej, vilket jag också hade gjort, eftersom Ulrika Messing och Carin Jämtin avstår, vem vet varför, och eftersom sossarna behöver en ledare så föreslår jag Mona!

Go for it... Mona
You´ll make it!


Pingat på intressant.se