Thursday, January 04, 2007

Så ska det börja…



Så ska ett nytt år börja!!!

Rätt som det är, och bara över en natt, händer följande:

Ellen, min sons flickvän, skickade ett mail sent på onsdag kväll (3!1-07) med en länk i!
Hon brukar göra så när det finns något intressant att läsa!

Det var en text från Expressen om en affärsman från Borås som söker en fru!
Det lät kul, gulligt och samtidigt tokigt och eftersom jag gillar sånt, oförutsägbart och impulsivt, så mailade jag till tidningens journalist med frågan: jaha, och var får man tag i honom då?

Mailsvar från henne fick jag på morgonen och nästan samtidigt ringde hon också för att fråga mig om jag ville anmäla mig…

Bråttom hade jag, höll på och slänga på mig kläder och var på väg till en inspelning för en reklamfilm… men fröken Madeleine, från Expressen, höll mig kvar med sina frågor!

”Men vi kööör”, sade jag till slut, satt på mig byxorna och sprang till T-banan!
Skickade först några bilder till henne!

Sedan visste jag ingenting förrän man ringt från metrotidningen och sagt att de ville skriva om mig… och så höll han på med sina frågor! Här är hans text från metro den 5 januari 2007

Under tiden fick jag underliga och korta sms typ: ”hej”, ”tjao”, ”ha det bra”, ”är du sur”, ”Stefan heter jag”…

Nämen... take it easy boy!

Senare ringde TV4… nej, nej, ring efter nio, sade jag, som trots förbud hade jag mobilen på, fast ljudlöst!

Så är det!
Inom bara några timmar kan ens liv ta en helt annan vändning

”Varför vill du gifta dig med honom”, frågade de både från metro och från TV4, som faktiskt återkom senare!

Varför?
Vaddå varför?
För att slippa fattigdomens elände…
Inte behöver jag ge ett komplicerat svar!
Jag har redan levt i fattigdomens värld och nu vill jag gå över till andra sidan!
Till rikedomens värld!

Kan jag få lov att göra det ;-)

Det intressanta är att jag ännu inte sett någon annons!
Kul vad? Vet inte ens hur den ser ut!
"Affärsman" säger de men vad innebär det, egentligen?
Jag är också affärskvinna med inte är jag rik för det inte!

Nåja… vi får se hur utvecklingen ter sig och vad jag gav mig in på!

Kul och färgstarkt började mitt nya år, i alla fall!
Så ska ett nytt år börja!

YEP!


Pingat på intressant.se