Saturday, January 13, 2007

Exceptionell-Originell-Okonventionell


Jag ser henne och hon ser mig medan vi pratar telefonledes…
Det är enklare att tala med/till folk så, har vi båda konstaterat, så både hon och jag öppnade varandras hemsidor.
Hon min www.simela.com och jag hennes www.pilates-center.se och skrattade för vår uppfinning.

Nej, vi kände inte varann alls. Jag ringde för att få henne att hänga med och träffa en dam som är på väg hit från Grekland.
För att vi ska lyssna på vad denna dam har att erbjuda på en vacker ö, i grekiska Arkipelagen, där hon som hotellägare vill ha grupper inom meditation, yoga, pilates osv., från Skandinavien!

- Hej, jag heter Simela och är den som media uppmärksammade för ”Affärsmannen söker fru” fallet, presenterade jag mig direkt när Carita svarade i telefon.
Hon brast i skratt, hörde jag, tyckte om min presentation…och så tjattrade vi en stund, hon om sin "baby", sin egen verksamhet, jag om ön Amorgos och om det jag ville förmedla, och så småningom kom vi till slutsummeringen.

Jag hann även berätta att jag mailade både till Boråstidning och till Radio-Borås, som också intervjuade mig under annonshysterin, och bad dem att hälsa den hemlige ”Boråsprinsen” att jag inte tänker skicka ett traditionellt brev.
Att, eftersom han vet var jag finns, kan han läsa om mig HÄR, han kan även läsa mig och mina åsikter HÄR och om han tycker att jag är intressant person kan han höra av sig till mig telefon- eller mailledes!
Ny våg av skratt kom från Carita…

- Nehej, kära du, du skrämde iväg honom! Stark, originell, exceptionell och okonventionell, som du låter, tror inte jag att du utgör en Svensson-affärsmans typ! Men det är kul som satan, jag ska följa utvecklingen…skrek hon riktigt imponerad av det hela!

Nehej, som sagt, det finns hur många som helst som dör för att bli ”importerade fruar” avslutade jag…


Pingat på intressant.se