Wednesday, January 03, 2007

FÖRBJUD FÖRBASKADE SMÄLLARE!


Krutgubben Rainer Haag får leva på A-kassa tills han kommer på en annan affärsidé om han vill fortsätta att tjäna pengar!
Föresten, han har tjänat tillräckligt för att kunna leva under resten av sitt liv!

För det är han som under flera år har fått oss att bli skrämda, förbaskade, irriterade, oroade, skadade, ja till och med döda!
Det är han som har orsakat kaoset under nyårsfirandet som dessutom tvingar hund- och kattägare att proppa i sina djur lugnande medel!
För att få de lugna medan det smäller från alla hörn och kanter utanför fönstret! Och inte bara klockan 12.00 den vederbörande natten! Skräckscenariot, som inte låter dig att våga gå utanför din dörren, börjar redan flera dagar innan…

Ensam och sängliggande, med migrän, mellan 31/12-06 och 3/1-07 har jag, för första gången i år, tänkt på alla dessa djur, och även på människor, som inte behöver fyrverkerier eller smällare för att känna att ett nytt år är kommet!

Nej, jag behöver, ta med fan, inte höra kriget utanför min balkongdörr för att välkomna det nya året! Skanses fyrverkeri på TV räcker gott och väl!

I USA, där man tror att människor är skjutglada, är sånt strängt förbjudet!
Medan i Sverige, som annars anses vara sträng gällande säkerhetsfrågor, tillåtes detta krigsliknande företeelse år efter år!

Ingen i TV, det enda jag tittade på under mina migrändagar, har vågat ifrågasätta det, vilket ger klara tydningar att Reiner Haag har ett gyllene avtal med beslutsfattarna, såväl sossarna som moddarna!

För det är otänkbart att det är bara jag som ogillar detta och vill ha det förbjudet!

Slut med ”Bagdadkriget” i fredskära Sverige!


Pingat på intressant.se