Sunday, January 14, 2007

Donera Beckham!


Jag tycker synd om honom! Jag menar det!
Mest synd tycker jag om slanka pinnen, hans fru!
Men absolut synd är det om deras små liv!
Var det tre barn de hade eller två?

Stakars barn! Jag har svårt att tänka mig vad de går igenom när farsan jagas av paparazzifotografer, när morsan jagas av fler sådana… vilket gör att de ständigt måste hålla sig gömda!

Vad är det för liv egentligen!

Jag läste Alexandra Hernadis artikel på SvD om grabben som flyttar overseas, till USA och om Hollywood där alla gnuggar händerna för kassakon som flyttar dit.
Alla tjänar pengar men mest Beckham med stickan Viktoria!

Vad ska de med alla pengar till egentligen?
Hur mycket de än spenderar, han på sina onödigt många lyxbilar, hon på sina drogfester, finns lyckan självklart inte där!

Så jag tänkte att han utgör det perfekta fallet att donera sina pengar (en mille om dagen) till Percy Barneviks omtalade projekt HAND IN HAND. ”Mass-mobilisation of Downtrodden People into Entrepreneurship and Economic Growth”

Fattigdomen måste elimineras och hamna på museet för beskådning, sade Mohammad Yunus när han tog Nobelfredspriset för sitt liknande projekt i Bangladesh!

Ja, så måste det bli... så, donera Beckham!
Hur du än gör får du aldrig slut på så mycket pengar!
Donera och gör andra lyckliga istället…

Pingat på intressant.se