Wednesday, January 10, 2007

Okänd Wallenberg-son


Vad vet vi?
De lever ju inte nu för att kunna belysa oss med sina berättelser.
Efter dokumentären verkar flera "trevligheter" börja komma fram och det första ”oäkta” barnet, om man nu kan kalla honom så, har redan hört av sig till Cecilia Hagen från Expressen, läser man här!

Jag tänkte väl…
Hur kommer det sig att han, en så förbaskat snygg karl, inte har haft fru och barn, tänkte jag, klistrad på min soffa, när jag tittade på hela dokumentärserien om Wallenberg! Även repriserna!

Det snackades hela tiden om att han, Jacob Wallenberg, den snyggaste i Wallenbergdynastin - enligt mina ögon, var förtjust i kvinnor…och jag försökte finna något som kunde få mig att tro att kvinnor inte skulle vara förtjusta i honom!

Han kunde få vilken kvinna som helst att falla (även mig) så stilligt som han stod på sin segelbåt, solbränd med tufft och grovkrulligt mörkblont hår! En riktig vagabond-typ!

Nu är hans son, en Wallenberg bortom familjeklangen, funnen! Nyfunnen!
Och rik på egna verksamheter, borta från SEB, Investor, osv.…

Jacob Wallenberg (från tredje generationen) är farbror till Peter Wallenberg, den äldsta i klangen idag!

Eftersom de är så många så ska jag göra mitt bästa att förklara mer...
Jag trodde att det bara var min extra large familj som var svår att beskriva…

jag tog nu fram en bild på Wallenbergs släktträd till min hjälp!

Denna Jacob är Marcus fars farbror! Eller Marcus farfars bror!

(Vi tar det från början)
Grabbarna som regerar imperiet idag (den femte generationen) är kusinerna Marcus och Jacob.
Jacobs far heter Peter (den äldsta idag).
Peters far heter Marcus. Han också!
(om dynastin hade använt sig av flera olika namn hade vi, idag, haft det lättare att urskilja dem)

Denne Marcus (Marc) bror heter Jacob.
Jacob kvinnotjusaren (bilden ovan) som hade massor med kvinnor utan att han egentligen hade en enda……

Varför hade han inte det?
Varför erkände han sin son, den nyfunne, så sent?
Varför har Marc, Marcus far, tagit sitt liv?
Bara några av de intressanta frågorna som jag skulle älska att ha svar till…


(Bilden är härifrån)

Pingat på intressant.se