Friday, January 12, 2007

Passar inte ihop med affärsman!


För att glida ifrån Wallenberg-febern, som jag senaste tiden har drabbats av, vill jag nu gå över till Adele, ordföranden i vår förening (Foreign Press Association), där jag är vice sekreteraren!
Hon kan, nämligen, inte tänka sig att se mig gift med en affärsman!

Jag berättade för henne om Borås-affärs-mannen som söker fru!
Om hans annons som jag läst först efter median började jagar mig för intervjuer!

Hon har, i och för sig, märkt det.
Hon har läst mina tidigare inlägg, men även följt medias (tv, radio, tidningar) uppmärksamhet efter att de har sett på expressen.se att jag var intresserad av att se honom!
Den anonyme och hemlige Boråsmannen!

Neej… De brukar vara tråkiga och tröga, förklarade hon!
De brukar sakna glädje och färg…

Men, nej Simela, du behöver en levande människa, sade hon bedjande!
En lika levande som du!
Du ska ha en driftig och glad karl!

Du ska ha en vaken och rapp man, så som du är, för att han ska förstå dig!

Han måste fatta att när du tar an ett uppdrag du genomför och slutför det före alla andra!
Och inte nog med det, att du även pepprar andra och ser till att de också ska slutföra sina uppdrag. Snabbt och ordentligt!

Han bör förstå att även om du ibland framträder som ”ostrukturerad” och ”vimsig” är du i verkligheten riktigt organiserad och fokuserad på det du gör!

Jag ser ju att du en djävel på att jobba och jag tror inte att karlar, som han, gillar eller värderar sådana egenskaper hos en kvinna…

Han vill nog ha en kvinna med förkläden på, konstaterade hon.

Jaha, i så fall får han ”importera” en fru från länder där kvinnor dör för att komma till drömlandet Sverige, svarade jag och sedan var det slutpratat!


Pingat på intressant.se