Saturday, January 06, 2007

A BIG FAT GREEK WEDDING ;-)


Varför jag vill gifta mig rikt?
Därför: för att ha en big fat greek wedding!
WOW! Tanken slog mig alldeles nyss!
Och duktig, som jag är, på att utveckla koncept - alla slags koncept - tycker jag att denna idé har potential till lysande utveckling!

Tänk dig att ta hit, till Sverige, min tjocka–stora-feta-grekiska familj, som består av hela 89 personer (13 syskon med barn och barnbarn), och sätta igång ett tokigt men riktigt trevligt bröllop!
Tänk dig att klä mig i vit brudklänning och gå till kyrkan!
Och att präster välsignar mitt framtida samliv… inte för att jag tror på kyrkor och sånt med eftersom jag, som ung, inte gått igenom sådana ritualer kan det vara kul att göra det nu!
Vid min 53 års ålder!
Never too late!

Nej, jag har aldrig gift mig! Jag har bara levt tillsammans med mannen och varit gift enligt min definition! Alltså i hjärtat och själen!

Så, säg vad ni vill men idén om den hemlige och, antagligen rike, Boråsmannen känns roligare och roligare!

Är han rik, ja då har han råd att bjuda hit min familj… eller hur?

Alltså, inget bröllop utan min stora tjocka grekiska familj ;-)

Amen...

ingat på intressant.se