Tuesday, January 16, 2007

Svenskens modersmjölk: SPRIT


Fy skäms!
Fy skäms Sverige, fy skäms svenskar, fy skäms förvrängd alkoholkultur!
Fy skäms för alkisarna som numer även tar plats som finansborgarråd!
Och inte bara det…

Nej, nej, nej. Hur skulle det se ut? Jag är inte alkoholist. Jag är inte knäpp och inte drogberoende. Och inte rökare, säger Kristina Axén Olin till DN, läser jag HÄR.

Det är exakt vad hon är! Alkoholist och drogberoende som tyvärr inte bara konsumerar hemma utan även på jobbet!
Hur många gånger har jag luktat sprit på arbetsplatser…

Kom igen SVERIGE!
Kom igen Svenssons!
Kom igen Kristina med dina förfinade ursäkter att din mor hade dött och att du jobbat för hårt!

Jag har också mist min far! Mitt i krisens elände! Jag har också jobbat 24 timmar dagligen! Jag har också sett mig gå rakt in i väggen!

Inte var min tillflykt sprit!
Inte var min tillflykt droger (med eller utan läkarens tillåtelse- recept)

Inte en enda tablett har jag konsumerat trots ett års långa period att komma tillbaka till det normala!

Kom igen Kristna Axén Olin!
Försök inte att lura oss! Framför allt inte dig själv!

Ta, istället, och villa upp dig tills du blir stark! UTAN MEDICIN OCH SPRIT!
Borgarrådsjobbet får skötas av andra… tills du kommer tillbaka!

Amen!



Pingat på intressant.se