Wednesday, November 15, 2006

Tack Dimitris!




För ett år sedan, på väg till tunnelbanestation, träffade jag en grek, Dimitris!
Visserligen kände jag honom sedan vi var unga och vackra ;-)
Men det var flera år sedan vi sågs sist.
Han med sitt liv, jag med mitt, och alla andra med sina…och åren går.

Han berättade för mig då att han gör ett ovanligt jobb. Ett jobb som inte andra gör!!!

Nyfiken som jag alltid är och som älskar att höra ”ovanliga” grejer, ville jag självklart höra vad det var för ”ovanligt” jobb han menade!
”Ju, jag räddar hårddisken när den lägger av”, sade han!

Och nyligen när min egen dator lade av skannade jag hela min bekantkrets för att komma på vem som kunde tänkas hjälpa mig med den!
Arkivet med allt vad det innebär är borta om inte någon räddar den, eftersom jag är analfabet när det gäller allt bakom datorn!

Och självklart tänkte jag på honom!
24 timmar efter han tog min laptop är den igång igen!
Och allt är räddat!

Tack Dimitris!

Tack min grekiske granne!

Utan dig skulle jag ännu inte kunna skriva i min blogg!