Thursday, November 02, 2006

Hur blir det Bildt?

Jag tror inte att det här kommer att hålla länge till! Jag tror att Carl Bildt åker så småningom ut!
Gång på gång hamnar han ju i blåsväder och hur länge orkar folk acceptera de påstådda ”oaktsamma” steg, oförsiktigheter och… blaha-blaha?

Människan blev ju, om inget annat, inspirerad av sin Pinocchio-näsiga frus företagsamhet, och satsade själv på aktier, styrelseuppdrag osv!
Inte ska han bli minister efteråt!

Och även om jag förstår hans baktanke, att i egenskap av Sveriges utrikesminister utöka sina internationella kontakter som han senare ska behöva för sina egna planer, så får inte han det av sina egna landsmän!

För nu har man kommit fram till att bolaget han satt i styrelse i, där han även ägt aktier, alltså Vostok Nafta, har knappt någon verksamhet!
Bolaget har två, i bästa fall, tre anställda, säger han…vad han nu menar med det!

Och inte bara det, bolaget saknar ansvar för miljö och mänskliga rättigheter också, det värsta ett bolag kan anklagas för här i Sverige!

Hur man kan sitta i en styrelse där det saknas medlemmar, dvs. ordförande, vice ordförande, sekreterare, revisor och ledamöter, ska jag inte ge mig in på!

Det jag dock ville säga är att jag inte tror att hans tidigare verksamheter spelar, egentligen, den väsentliga rollen här. För då skulle man ha granskat även den tidigare näring - och senare kulturminister Leif Pagrotskys aktieinnehav!
Alla visste ju att han var miljonär!

Vad jag tror är att man gör sitt yttersta för att genom ”skandaler” skadligöra den moderata regeringen för att så småningom gå tillbaka till den socialdemokratiska….
Och därmed acceptera, en gång för alla, att landet styrs av enpartiregering, som alltid tidigare, förresten!
Det är vad jag tror!
Med eller utan handen på elden.