Sunday, November 19, 2006

1 plus 1 = 1

Hur många av oss har koll på våra framtida pensioner?

Inte jag! Av den enkla anledningen att jag inte förväntar mig sådant.
En hemmafru, försörjd av mannen i nära 20 år, har inte mycket att skryta med!
Eller att bry sig men det var inte det jag ville skriva om….

Nu säger man i Försäkringskassan och i PPM (de med orangefärgade kuverten), två myndigheter som sköter våra pengar/pensioner, att de vill bli en myndighet!
En enda!
Eller ingen!

PPM:s Christina Lindenius och Försäkringskassans Adriana Lender ska nu slås om våra pengar! Och ni vet hur kvinnor slås - som vilda katter med klorna ut… ;-)

Så frågan är om vi ska lita på PPM eller på Försäkringskassan!
Vem ska man välja som sina egna pengars förvaltare?
Hur lätt är det att avgöra sånt egentligen?
Vad vet vi över huvud taget om personerna som förvaltar våra pengar?
Ingenting! Tänk om jag är bättre på att förvalta mina egna pengar?

Nåja! Eftersom damerna slås på det här sättet får jag signaler om att de tänker på sitt eget skin först och sedan på mitt, vilket i och för sig inte är något fel… med tanke på hur eftertraktat det är att vara arbetslös idag!

Därför väljer jag bort båda… Sorry ladies… Och föredrar en annan, helt ny och oberoende myndighet!
Med en ny och oberoende av den tidigare ledning!

Ut med tidigare gamla och rostiga tankesätt, in med nya idéer och nytt blod!
Men med genomtänkta idéer!

Det är receptet till framgång!

Halleluja!