Monday, November 27, 2006

Påve-Bush-Margot?


Stort dilemma idag!
Vad ska jag skriva om?
Precis som varje dag finns det många intressanta ämne … inte ska jag skriva om allting?

Ska jag ge mig in på Påvens resa till Turkiet, eller på Bush resa till Riga, eller kanske på sossarnas herrelösa parti?


Riktigt stort dilemma!
Påven, Benedictus XVI:s resa till Turkiet må vara av goda skäll men ajaj… vilka sår som blöder och vilka, gamla som nya, fientliga dispyter som uppenbaras! Ajaj…det är inte bara islamister och extremister, som har minst en vecka framför sig full av hat och mothugg, utan även ortodoxa, som vill fräscha upp gamla historier… sådana från år 1204, om Bysans, om Konstantinoupolis…(en melankolisk vers från mina skollärare surrar fortfarande i mina öron … långt - långt senare kommer den nog tillbaka igen… vad den nu vill mena)

Eller ska jag skriva om Bush vars enda hopp för förståelse gällande sitt misslyckande Irak-krig, som för övrigt höll längs av alla USA-ledda krig, finns i baltiska länder?
Om hans närvaro i NATO:s första toppmöte i Riga där han förväntas få nya "polare", förhoppningsfullt mer lojala än andra?

Eller ska jag skriva om sossarnas Margot Wallström igen, som fick nog av att säga ”Nej, nej, nej…jag vill inte ofra min internationella karriär, nära Jose Manuel Barosso, för mitt futtiga lilla land”?

Eller ska jag ge f..n i allt och gå till ett seminarium där, bland annat, Telias VD Anders Igel och Investors VD Börje Ekholm, är…. för att knyta fler viktiga kontakter?

Eller ska jag ge f..n även i seminariet för att bara gå runt gudomliga och vackra Stockholm… och passa på att åskåda de onödigt överextraherade julmarknaderna…

ja, julmarknader är ett bra ämne i sig...

men det tar vi en annan gång!!!