Wednesday, November 08, 2006

Rik brud bortgiftes!



Yr blir jag väldigt ofta, idag med, och inspirationen är främsta boven!
Den tynger mig och jag måste skriva… tömma ut mig… lätta på trycket… känna mig bättre…

Det händer så mycket både här, i USA, i Europa…
Herre Jesus hur ska man hinna med oändliga flödet?

Jag minns inte om jag redan skrivit om lastbilstillverkarna MAN, VW (Volkswagen) och Scania - orkar inte rota i arkivet nu, jag vet att jag skrev om detta för de grekiska läsarna…

Hur som helst… jag följer med yttersta spänning denna äktenskapsmäkleri mellan ovanstående kandidater och blir rätt irriterad på tysken MAN som bjuder 475 kr per Scaniaaktie!
För vår svenska Scania?
Är de inte kloka?

Vad i hel…. tror ni, där nere, tror ni verkligen att vi säljer vår brud till detta futtiga pris?
I så fall behåller vi henne till en svensk brudgum!
Eller hur?
Och våra svenska grabbar, Jacob och Marcus Wallenberg, som alltid varit intresserade av ”rika” brudar kommer nog inte att svika henne…

Toppen grabbar, som redan köpt fler aktier (på 519 kr) och blir nu ägare till 20,1%!
Nu väntar vi med spänning på MAN:s bud! Och budorgierna fortsätter…

Men om VW:s chefs, Bernt Pischetsrieder, mystiska avgång vill jag idag inte skriva om…