Friday, November 24, 2006

Ah! Vilket scenario!



Att drömma nattdrömmar drabbar mig nästan dagligen, nej ”nattligen”, måste jag nog säga!
Och värre var det förr fast det är just nattdrömmar man kan se sin undermedvetna värld i... bara man lär sig tyda dem!

Jag har på ett försiktigt sätt tagit första steget att närma mig en "stor" man!
En stor svensk man.
Sådana stora män kan man inte komma nära hur enkelt som helst… ty en tjock barriär finns emellan och skiljer dem från oss…men jag försöker "tränga" mig igenom barriären... och vill nå dit!

Mitt närmande till denna man hände i verkligheten och min nattdröms scenario låter så här: jag vet inte om jag var en liten flicka men pariserhjul åkte jag, vet jag.
Så länge denna hjul var uppe i luften hände det inget speciellt.
Men när hjulet rullade neråt mot marken kunde jag se ett litet trevligt hus alldeles bredvid Tivolin, inte långt från pariserhjul!

Och i detta hus var han!
Den store mannen!
Och jag som skulle göra vad som helst för att träffa honom (inte exakt vad som helst ;-)…) håller på med pariserhjul och sånt barntrams…tänkte jag!
Oh, hur dum ska man egentligen vara?
Inte kunde jag heller slita mig lös från sitsen för att springa dit.
Till lilla huset!
Till honom!

Det som är märkligt är att en syster till mig, Despina heter hon, var med honom!
Och för att scenariot ska bli ännu märkligare så grillade de, kött tror jag det var... och på något sätt förberedde de en måltid, en middag?

Och för att scenariot ska bli tråkigt... så kom jag aldrig fram :(

Vem denna man är? Oväsentligt!

Tänk om något uppenbarar sig idag…