Sunday, November 26, 2006

Känner grabben!

Jag tyckte mig känna igen grabben!
För säkerhets skull smsade jag Neda, min dåvarande chef på callcentret Teleperformance, och ville ha det bekräftat!

Där hade jag under tre års tid sålt produkter, alltifrån trosor till bredbandstjänster, och varit en av de få elitsäljarna…vad gör man inte för att försörja sig och samtidigt utvecklas till sånt man egentligen vill bli?

”Jo”, svarade Neda, ”visst är det han, jag måste ringa och gratta honom”!
Han valdes ju till MUF:s ordförande!
Vägen till landets statsminister är bäddad för en vanlig enkel pojke!
Helt otroligt!
Inte för att han har varit min chef i knappt tre dagar, för jag bytte group strax efter, utan för att han inte heter Palme, eller Persson, eller Reinfeldt eller Bildt, utan bara Nicklas Wiklund!

Det är det jag menar är otroligt, för jag är så förbaskat trött på att få höra namnen Papandreou och Karamanlis i mitt land, i Grekland.
Och hade jag möjligheten så hade jag gjort ett uppror att familjsekterna ska genast upphöra inom politiken!
Jag vill att enkla och vanliga pojkar och flickor ska kandidera för denna post i mitt land också!

Vem kan garantera att en "avkomma" från dessa klanger kan eller vill, för den delen, ledda ett land?
Tänk om hans läggning lutar mer åt tex. konst och att han hellre ville bli... en Picasso? Men att klangens måste kallar honom till att bli statsminister! Det är så frustrerande!


Det var på Teleperformance en kollega, Håkan, frågade mig om det är samma Papandreou det handlar om. Han hade hört både sin farfar och far prata om Papandreou och häromåret, i samband med ett val i Grekland, blev namnet Papandreou aktuell igen!

”Lever han fortfarande”, frågade Håkan exakt!
Efter mitt hjärtliga skratt, åt hans skämt, uppmanade han mig att åka ner, till mitt land, och kandidera för denna post!
”Så det blir en Mama-ndreou istället... och grekernas svågerpolitik klipps helt av... ” tillade han också!

Varför inte?
Går det för vem som helst att kandidera i Sverige borde väl göra det i Grekland också, resonerade han antagligen!

Vilket skämt ;-)