Friday, November 03, 2006

Italiensk mord-design!



Om jag vore NI skulle jag bojkotta Italien och dess produkter från mozzarellaost till Fiat.

Och kvinnorna som berusas av italiensk design (kvinnor mest) bör tänka sig för innan de handlar!

Själv har jag slutat för länge sedan! Sedan 80-talet! Sedan jag såg byxor sys av turkar i en källare i Tensta och säjs i en exklusiv butik i Stockholm med ”made in Italy” etikett på, har jag eliminerat mitt italienskthandlandet som i och för sig var knapert även innan.

Speciellt sabotage för SVT:s serie ”Bli människoslaktare du med”, alltså serien Sopranos - den borde elimineras!
Jag övertygas inte en sekund av att serien handlar om en idealfamilj, som de försöker förblinda oss med!
För mina ögon är det studiemedel, en handbok om hur man blir maffia!

Jag har länge varit bestört av italiensk maffia men idag när jag läst DN:s reportage om maffiaktig i Napoli, utlöstes min argsinta kreativitet som fått min inspiration att flöda...

Tolv döda på tio dagar i Napoli gör mig att ifrågasätta svenskarnas och även européernas förhållningssätt mot turkar som anklagas för att inte följa de människliga rättigheterna!

Var är italienarnas mänskliga rättigheter när varken Silvio Berlusconis eller Romano Prodis politik kan göra skillnad?
Och därmed fylls gatorna av härskare som med egna lagar krigar för större marknadsandelar inom narkotika, porr och all som kallas ”olagligt”…

När den enes metod att massfängsla de ”kriminella” och den andres att massfria, minimera fängelsetiden, inte längre fungerar bör vi, andra européer, börja tänka vad som försiggår i Italien.
För Guds skull inte designmässigt, denna gång, utan människosynmässigt!

Men framförallt bör vi se vad som försiggår i oss själva som, genom att handla italienskt, accepterar maffiametoder och italiensk mord-design!

Själv ser jag ingen skillnad mellan turkiskt kurdmord och italienskt maffiamord!

Sak- skit- samma!