Thursday, November 30, 2006

Flyg och far!



Lagom till helgen, eller hur?
Nej, nu är det inte fruktan till terrorattacker som ska hålla oss hemma till julhelgen!
Och inte heller extremistiska muslimer som ska ligga bakom!
Nu är det andra ”trevligheter” som hotar!
Polonium heter det och denna gång boven är Ryssland!

Så, ni som flyger dessa dagar akta er för dropparna i sitsen bredvid!
Akta er inte för vassa föremål ty nya hottrender gäller och det är ju trevligt det med!
Allting utvecklas så varför inte terrorhotet också?

Med andra ord, ni som flyger dessa dagar, och under flyget känner illamående, var säkra på att ni har fått polonium!
Men visst låter det trevligt att säga så?
Ni har inte vanliga åkommor att komma med.
Inte tråkigt huvudverk och inte heller tråkig vanlig hederlig magbesvär utan radioaktivitet!
19 gram av sådan grej, som knappt syns, räcker för dig för att få en trevlig ny sjukdom och därmed kan du stoltsera med att du är ”in” och följer trenden!
Känner du trötthet besök din läkare omgående och säg att du misstänker polonium!
Och att Putin har skickat den till dig!


Jag känner mig, alltså, löjlig av all detta!
Låt mig säga såhär: lyssna inte på skräpnyheterna och res!
Flyg och far!
Media har alltid överdramatiserat nyheterna och därmed skrämt nyhetskonsumenterna!
Flyg till London och handla dina julklappar där!
Flygt till Moskva och hälsa på Putin, han är lika ofarlig som du och jag! Eller lika farlig!
Och hälsa honom från mig ;-)
I hans namn härjar många andra som mördar och dödar typer som Litvinenko och Politkovskaja! Vad vet jag? Och vem vet det?
Har du ren mjöl i påsen flyg och far!

Trevlig resa!
(Glöm inte att klicka på RSS-symbolen för att prenumerera på min blogg)