Tuesday, November 21, 2006

4000 kr har jag!

Bra Gudrun Schyman!
Visserligen tyckte jag att din Fi var en rena rama katastrof, främst för oss, kvinnor, men dina aktieinnehav var ett toppen beslut!

Varför Fi var en katastrof?
Jo, för att jag ogillar allt som är endast för kvinnor, av kvinnor, med kvinnor!
Detsamma gäller, självklart, sånt som är endast för karlar, av karlar, med karlar…

När vänner och bekanta uppmanade mig att gå med i din Fi förklarade jag att jag helst vill vara med karlar också … inte bara med kvinnor ;-)

Men jag undrar hur långt du kan gå med dina kronor!
Kan man med futtiga 4000 kronor öppna käften i Ericsson , SEB, Investor, Volvo, Kinnevik, SAS, H&M!
Jo, kanske i H&M eftersom det är ett självupparbetat bolag och då har man ju andra värderingar och utgångspunkter!


När jag en gång frågade vad som krävs för att få styrelseuppdrag fick jag höra tusen olika varianter till svar!
En sade att jag borde kunna aktiebolagslagen!
En annan sade att sånt trams ska bolagens jurister sköta och inte jag!
En annan sade att min starka vilja och engagemang räcker gott och väl!
En annan sade att jag bör köpa aktier i det bolag jag vill ha uppdrag i!
Och då trodde jag att de pratade om miljoner… i så fall kan jag alltid skaka fram 4000 och göra som du, Gudrun!

Så, go fort it, den här gången följer jag gärna efter…;-)