Wednesday, November 15, 2006

Min heta idol...

Min heta idol i Sverige är inte någon macho eller någon snyggning som man säkert tror!
Och som det brukar vara speciellt bland flickor! Och bland oss mogna flickor!

Nejdå, så är det inte med mig!
Min idol är en 80 +are!
En äldre och lugn man som främst tror på sin magkänsla!
Och heter Ingvar Kamprad!

Jaså! Och vem är det undrar många, vet jag!
Det är Sveriges entreprenör.
Den ende!
En entreprenör som inte födds fler utav.
Och som inte upprepas.
Tyvärr för samhället.
Tack och lov för honom för Ingvar Kamprad skriver historia inte bara i Sverige utan överallt i världen!
Och som sådan är det bäst att vara den ende! Den originelle!

Det är han som grundade IKEA som idag finns utspridda i alla länder!

Jag drömmer om att träffa honom och bara sitta med honom…

Sin 16e IKEA i Sverige invigde han idag!
Ända upp i Haparanda ville han bygga den för att ungdomarna ska stanna i sina rötter och utvecklas där! Genom att jobba hos honom!

Tänk om det fanns en Kamprad i Grekland också, då jag var ung, och satsade på något stort, typ IKEA där uppe, i norra Grekland, där jag är född.
För att jag skulle utvecklas där och stanna i mina rötter!

Nu när jag tänker undrar jag hur jag skulle utvecklas!
Skulle det bli chefen på jobbet för mig ;-)
Varför inte?
Det är trots allt tjejernas traditionella dröm!
Skulle jag gifta mig med honom?
Och skaffa barn?
Och sluta jobba?
Och sluta drömma om karriär?

Nehej! I slutändan var det bättre att IKEA inte byggdes i min by!
Självklart skulle jag stanna där och idag inte vara här!

Jag skulle definitivt inte blogga för skrivtalangen skulle aldrig våga uppenbara sig!
Nej… den skulle förbli förträngd för att till slut gå ner till graven!
Oanvänd och oprövad!

Nej… jag föredrar att vara här, framför min laptop, och skriva… och skriva… och skriva ;-)