Tuesday, February 13, 2007

Skicka fakturan till Bush,Tobias!

Migrationsminister Tobias Billströms oro kan jag ha full förståelse för!
Inte för de 20 000 irakierna som snart väntas strömma in i Sverige - finns det redan en miljon invandrare varför inte tjugo tusen till?
Knapp skillnad…

Men jag förstå hans oro gällande kostnaderna som dessa människor kommer att belasta landet för!

Häromdagen nämnde han att siffran rör sig om miljarder…
Jag minns inte den exakta siffran!


Men jag minns att när jag hörde honom var min reaktion att skicka fakturan till George Bush!!!

För bostadskostnader X antal millioner, för matkostnader X antal miljoner, för utbildningskostnader X antal miljoner, för arbetslöshetskostnader X antal miljoner, för diverse X antal miljoner, GÅNGER 20 000, blir summan kardemumman X antal miljarder!
Fakturan skickas till Condoleezza Rice att: Gorge Bush!
Eller till honom själv med förfallodag 30 dagar senare!

Samma borde alla europeiska länder göra för att markera att vi inte tolererar att han går in och eliminerar länder utan att ta hänsyn till sådana konsekvenser också!

Det må vara hans bekymmer att han betalar åtskilliga miljarder till att förstöra och sedan återuppbygga länder.
Men att han åsamkar ekonomiska belastningar i andra länder borde också vara hans bekymmer!

Och om han inte är kapabel att inse detta borde EU:s ansvariga göra det genom att tex. skicka fakturor relaterade till kostnader som har med massinvandring av irakier att göra…

intressant.se