Sunday, February 04, 2007

Köp strandtomter nu…


Deras värde må ha rasat eller rasar alldeles snart!
Jag tror inte ens jag skulle ta emot en sådan även om jag fick den som en gåva!

Det känns overkligt att strandtomter, som kostar minst fem gånger mer än tomter som ligger bara 300 meter lägre in i land, kommer snart att kosta fem gånger mindre…
Att husen alldeles intill stranden kommer att rasa i värdet har man aldrig någonsin kunnat ana!
Men ju, så är det!

Den karakteristiska kosmopolitiska drömmen om att bo fem till tio meter ifrån havsvattnet, ja helst en meter, och att äta sina måltider på balkongen, i sällskap med havsvågornas melodi, går sakta men säkert i graven…

När vattennivån höjs så rasande fort och havsvattnet håller på att bli framtidens fara vem kommer att vilja investera sina pengar där?
Inte jag!

Businessen inom turist- och fastighetsnäring kommer snart att drabbas riktigt hårt och vem kunde ana sånt tidigare?

Hur vi än debatterar om klimatfrågorna och om de nykomna rapporter från Frankrike, där mötet om klimatförändringar hölls häromdagen, har vi svårt att begripa innebörden av detta!
Vad sådana klimatförändringar kommer att föra mig sig i framtiden kan ingen med säkerhet säga…

Tur att jag inte hinner se mycket utav det!
Eller synd!
Tänk om det blir bättre än förr?

(Bilden är från Bullerö i Skärgården)