Wednesday, September 27, 2006

Separationstjänster & Margot!


Mycket har jag hört och sett i mitt liv men att hjälpa andra att skiljas och dessutom ha det som affärsidé har jag aldrig någonsin kunnat tänka mig! Även fast jag själv har innovativa och ovanliga affärsidéer. Och trots vetskapen om hur otroligt svårt det är att vilja skiljas men att inte våga göra det. Där var jag ju själv under flera år! Men en tysk lär ha börjat med sådana tjänster, enligt SvD…
Om min far, i byn i norra Grekland, hade kunskap om affärsbildande skulle han säkerligen starta bolag fast med den motsatta idén! Att gifta människor! (Tanken att skiljas fanns ju inte då). Han skulle dessutom få pris som bästa äktenskapsmäklare! Oavsett om paret levde lyckligt senare eller missärt…men who cares!

Och Margot har det svårt... Mycket svårt! Från en månadslön på en kvart miljon kronor, exklusive förmånerna, ner till de futtiga 50 tusen går man ju inte! Inte heller offrar man den lysande karriärbanan i EU bredvid den gode Manuel Barosso! Jag skulle aldrig någonsin göra det och idealismen får vika sig vid sådana faser i livet! Sossarna och anhängarna borde ha fattat att pengarna är viktigare än idealismen, this days… och låta henne vara!