Sunday, September 17, 2006

Gud, så mycket Vagina-snack!


Jane Fonda snackade om Vagina! På amerikanska! Eva Fröling snackade argsint och mycket karismatiskt om Vagina! Marika Lagercrantz snackade om Vagina! Och om hur hon låter när hon exploderar… Jane exploderade också! På fåtöljen, där hon satt! Kim Anderzon, Unni Drugge och ännu fler stod där, på Maxims scen, som snackade om Vaginan!

Gud vad mycket kretsar Vaginan… insåg jag!
Både scenen och salen var full av Vaginor! Jo, enstaka motsatta fanns det också, i salen!

Och alla samlades för att hedra Gudrun och hennes Fi-parti som idag förväntar sig ännu fler röster, i valet!
Jane Fonda kom hela vägen från Amerika…. jag undrar vad hon röstar där borta, över atlanten!

Men jag undrar om det verkligen var Fi som hedrades igår kväll, eller om det egentligen var något annat!
Fast vad? Går det att beskriva sånt med ord? Eller med gester? Eller med formuleringar? Eller med show?
Går det att konkret och övertygande skrika ut: Eftersom NI (kan vara vem och vad som helst, även kvinnor) har överhuvudtaget hatat flickans existens och därmed även dennes Vagina har VI (kvinnor) också lärt oss att hata henne! Omedvetet ogilla henne! Ifrågasätta henne! Bestraffa henne! Ignorera henne! Missunna henne! Avsky henne! Avstå ifrån henne! Och ifrån hennes lust!

För jag kände det! Jag kände det i luften! Den var full av obeskrivlig och latent hat mot Vaginan!
Vi skrattade, fast borde egentligen ha gråtit…

Ja, jag kanske har fel också! Trots allt…Ingen är perfekt!