Friday, September 15, 2006

Knäpptysta i Investor!





Sade jag inte det igår? Just nu litar inte Scanias, Leif Östling, på en käft, står det på DI:s framsida!
Och det värsta är att trots de intensiva karusellerna om ”obekräftade” rykten under hela veckan och trots rallyt på börsen med aktierna som mestadels rör Wallenbergs bolag, är Investor just nu helt knäpptyst… vilket gör Leif real crazy! Så skulle jag nog också känna. Fast jag tror jag skulle ta mitt pick och pack och gå… ja, lite överdrivet men ändå…

Aldrig några månader före valet har börsen varit så lönsam som före denna val, skriver min vän Nils-Olof Ollevik på SvD. Så lönsam att det är så olönt att de lyckliga aktiehandlarna även efter valet knäpper på börsskärmarna för att ta semester! För börs- och aktiefesten verkar vilja hålla på länge…och den som inte är med i festen och inte heller dansar, som jag, får kröna sig med en dumhetskrans kring huvudet!

Alltså, vem trodde att efter maj-kraschen skulle börsen, inom endast tre månader, gå upp hela 15 procent, speciellt när analytikerna och andra besserwisser predikade på börsens ytterligare nedgång!

Nej, jag måste lära mig trimma min egen magkänsla och agera endast efter dennes intuition! Köpa när andra paniksäljer och sälja när andra panikköper! Bara så! Mot vind! Och nu vill jag gå och brygga min morgonkaffe som jag ännu inte tagit trots att jag är uppe sedan 05.30!