Tuesday, September 26, 2006

Nej, nej, nej Mr Samuelsson!


...säger både Volkswagen och Wallenbergarna. Vill inte sälja Scania helt enkelt. Det vill säga, inte i det priset! Och så länge nej och jo, och nja, och kanske... pågår desto många miljarder rikare blir rådgivarna och bankerna och alla andra smarta insiders! Och ju fler miljarder insiders tjänar desto mer skriker Finans Inspektionen om förbjuden insiderhandel, som om den kunde göra något åt saken…och som om de hade en helhetsöversikt över marknaden…! nåja...

Jag skulle till aktiespararnas lunch idag men jag vet inte om jag orkar lyssna om finans idag med. Igår var det ju mycket snack om OMX och om det nordiska samgåendet.
Men kul blir det att se och höra aktiespararnas nya VD Elisabeth Tandan! Som aldrig satt sin fot i någon bolagsstämma, enligt SvD. Jag, däremot har varit på flera sådana… Men kul kan det bli att höra henne försvara inte bara aktiespararna utan även fondspararna…vad det nu innebär.

Jodå, jag pratade med vår Ordförande Adele Rein och bestämt för att gå till lunchen tillsammans!
Vi ska ändå ha vårt, FPA:s, styrelsemöte efteråt så varför inte?

Smaklig måltid då...