Saturday, September 23, 2006

Ingen läsning! Tar semester!


Inga tidningar idag! Yupii! Jag tar semester! Så är det när man jobbar frilansande. Man ger faaaan i jobbet när man vill och gör djupdykningar när lusten kommer. Med risken att inte ha pengar till hyran, förstås, men who cares!
Jag har redan korrigerat två av mina grekiska texter idag. Och denna text blir den tredje jag skriver, så… lite har jag jobbat i alla fall!

Men nu känner jag mig redo att ge mig ut! Och bara vara ute! Gå, promenera, prata med folk som också är ute och promenerar! Även fast risken att de anser mig vara väck och knäpp är stor! För vem, här i Sverige, pratar med främlingar? Ingen! Och den som gör det anses ha en lös skruv! Men who cares!

Skitjobbigt kan det, på något sätt, kännas ändå!. Att bege sig ut helt ensam! Ja, och just i sådana stunder önskar jag mig ha sällskap! Ja, en karl. Varför inte! Just dessa stunder kan det faktiskt kännas ensamt och tungt!

Men var fasan är han då? Varför kommer han inte!

Å andra sidan ska man offra sig för en promenads skull?
Ska man dra med sig en karl bara för att man ska ha någon att promenera med?
Ack, vad elak jag låter nu! Klart man ska ha en karl för sakens skull, för att dela med sig glädjen och sorgen och allt där emellan…. och inte bara för promenadens skull! Inte faaan vet jag vad jag säger här…
Vill bara ut och få frisk luft nu