Wednesday, April 18, 2007

Var han eller är han aggressiv?

Jodå, jag mår bra! Tack! Det var Internetanslutningen som strulade till därför kunde jag inte uppdatera min blogg.
Men mina läsare, som saknar mig och mina texter, får finna sig i att jag numera skriver i mån av ork och lust, alltså inte lika intensivt som förut.
Eller kanske intensivare än förut… vad vet jag?

Jag kom på en rolig historia nu…
En viss Giorgos frågade en vän Nikos hur han mådde.
”Jag såg dig på apoteket häromdagen och undrar hur du mår…”, förklarade Giorgos och visade att hans oro om Nikos hälsa byggde på att Nikos befanns sig på apoteket där han troligen köpte medicin.
Och Nikos sade ”Alltså, enligt den logiken borde jag vara död om du hade sett mig på kyrkogården…”

Och nu vill jag mena att eftersom jag inte skrivit inlägg på några dagar behöver det inte innebära att jag mår dåligt! Eller är död…
Visserligen ger min cancer upphov till sådana misstankar men det är alldeles förtidigt för sånt, vill jag tro.

”Vadårå”, säger en del! ”Den finns ju inte längre, den är borta med operationen”, säger de och vill trösta mig.
Och vi leker med kirurgen Lars Löfgrens ord ”han var en aggressiv variant”, som han sade när jag var hos honom på återbesök, tio dagar efter bröstoperationen.
Sade han ”han var aggressiv” eller sade han ”han är aggressiv?”

Nej, jag hörde honom inte! Jag slöt öronen och ville att min son, som var med, skulle lyssna.
Jag gjorde exakt som en månad tidigare då Markus Holmberg meddelade att jag hade bröstcancer. Då slöts mina öron och jag ville att min vän Ulla, som var med, skulle lyssna.


intressant.se