Friday, March 02, 2007

Trillingarna ersätter...


Jag lyssnar på Radio Thessaloniki att de mest debatterar om lokala frågor vilket rör även mig eftersom Thessaloniki ligger inte så långt ifrån där jag föddes…
Men emellanåt kommer även musik och nyheter och något jag hörde på nyheterna fick mig att rysa...

Trillingar har en kvinna i Indonesien fött!

Nej, som nyhet säger det kanske inte så mycket eftersom trillingar föds ju här och där i världen!
Men det som fick mig att vilja skriva om det är faktum att paret (föräldrarna) hade tre barn tidigare.
Men att alla tre slukades av vattnet i samband med tsunamin år 2004! Och dog!

Trillingarna som kom nu "ersätter" de tre döda barnen och det var det som kändes riktigt rörande!
Vilket mirakel!

Ja, det känns skönt idag! Tack vare denna kvinna!
Och det blir en skön helg känns det som...

intressant.se