Thursday, March 01, 2007

Prinsessan verkar ha börjat tala…


Cristina Stenbeck, Jan Stenbecks dotter på TV8 idag!
Wow! Det missar man inte även om man inte har TV8 hemma…

Jag minns första gången jag såg henne, en vårdag på en av Stenbeckkoncerns bolagsstämma.

Jätte länge sedan var det, jag tror det var första året Stenbeckarna hade en bolagsstämma utan Jan!

En ung och söt prinsessa var hon då och alla på bolagsstämma föredrog att titta undersökande på henne än att lyssna på ett slentriant bolagssnack som låter likadant varje år…

Efter stämman gick jag fram till henne och sträckte ut mitt visitkort!

Och det första hon tittade på var HB.et, alltså Handelsbolaget, som jag hade då...
Jaså! är det så döttrar till finansmän brukar göra, undrade jag då!

-Oh, vad jag ville ha en bild tillsammans med dig, sade jag och försökte se mig omkring om det fanns någon bildfotograf som kunde hjälpa mig med det.
-Titta bakåt, viskade hon till mig då…
(om sanningen ska fram så hade jag lite svårt att förstå hennes amerikanska accent)
Jag vände mig om och där såg jag Sveriges alla tvkameror riktade på henne!

Kameramännen stod utanför glasdörrarna med sina kameror riktade inåt och mot henne.

Och även mot mig eftersom vi stod tillsammans där och pratade…

Det var nog det hon menade…
Ville du, liksom, ha en bild, där har du massor som tvkamerorna håvar åt sig!

Hon var blyg då, minns jag.
Vi får se hur hon är idag!

intressant.se