Saturday, March 03, 2007

Världsberömda trovärdigheten bleknar…

Jag skrattar varje gång jag läser nyheter som denna
Svårt att säga exakt varför- jag bara gör det!

CUF:s konto (Centerpartiets Ungdomsförbundet) har länsats på en kvarts mille!
Vem den skyldige är?
Självaste kassören (den före detta) som nu är borta med vinden!

Angeles City, Manila, Filipinerna leder bankuppgifterna till!
Han måste ju bli av med pengarna någonstans och i Sverige skulle grannarna, med sina misstankar och elaka blickar, skicka honom till fängelse direkt!

Inte att han slipper fängelse när han spenderar kassan där nere men han hinner åtminstone med en liten bit av La Dolce Vita först!

Jag tror att anledningen till att jag skrattar är att sånt ansågs vara osvenskt!
Att försinkningar och lurendrejerier förknippades endast med invandrare!
Att svenskar var ärliga änglar som aldrig någonsin skulle komma på tanken att köpa en glass med föreningens pengar!

Så, antingen har journalisterna blivit skickligare och modigare eftersom de törs gräva upp obekväma sanningar, vilket de inte gjort förut, eller så stämmer det att svenskarnas världsberömda trovärdighet faktiskt reducerats och tyvärr bleknar mer och mer…


intressant.se