Wednesday, May 23, 2007

Look Good... Feel Better!

Som jag sade tidigare så finns det en del positivt med att ha cancer och en av dem är att jag fick äran att delta i en härlig och lyxig kurs där jag fick lära mig sånt som jag ”borde” ha lärt mig vid 14-15-16 års ålder.
Nämligen att sköta ansiktet men framför allt att sminka mig…
Jag som de sista tio åren inte ens använt läppstift hade jag nu framför mig en uppsjö av kosmetikaprodukter att nyttja…

En serie av cirka 20 produkter (minst) stod radade på bordet framför var och en av oss deltagare och vi skulle använda dem alla med hjälp av en sminkös.
20 hela produkter?
Jag som brukar ifrågasätta saker och ting kunde bara inte att undgå att ifrågasätta om våra ansikten verkligen behöver 20 produkter för att de ska må bra?

Jag trodde att vi skulle leka med ett par, tre, fyra grejer men blev riktigt chockad när jag såg en hel necessärväska full med produkter för ögon, läppar, ansikte osv.
Kursen var, självklart, kostnadsfri men inte heller SÖS debiteras enligt Sverigechefen för konceptet som också var där.
Märken som Aco, Natusan, L´Oreal, Helena Rubinstein, Lancome… inga billiga produkter alltså, sponsrar det hela med avsikt, så klart, att vi ska köpa deras produkter i fortsättningen.
Det mest lyxiga var nämligen att vi fick ta med oss hem hela väskan med alla produkter i.

Och här är jag idag med svulst och ont i mitt vänstra öga och om det är kosmetika som är boven eller om jag ändå skulle få svullnaden kan jag inte med säkerhet säga!

Så varken Look Good eller Feel Better gällde för mig även om syftet av alla inblandade var gott!


intressant.se