Saturday, January 20, 2007

Dränerar ert hus turkar!


Nej, det tror jag inte!
Jag tror inte att Orhan Pamuk, litteraturnobelpristagaren, riskerar att mördas så som armeniern Hrant Dink sköts kallblodigt igår!
Mitt i Istanbuls (Konstantinoupolis) centrum!

En del misstänker det och är oroliga för hans liv…
Men även om Orhan, liksom Hrant, kom ut med sanningar om Turkiets historia och om massmordet på miljontals kristna (armenier, greker, syrianer), för cirka 100 år sedan, så är han trots allt turk! Och ens egna landsmän respekterar man ju annorlunda.
Hrant var däremot armenier och en måltavla för turkiska extremister!

Jag är riktigt fascinerad över att så många turkar vägrar erkänna om detta folkmord!
Och det skulle inte förvåna mig att turkarnas historieskolböcker var skrivna och skräddarsydda på ett ytterst speciellt sätt eftersom turkarna verkar ha hoppat över detta kapitel i världshistoria!

För mig är det obegripligt att de nekar sånt som resten av hela världen känner till med dokumentationer och fakta! Det handlar, alltså, inte om myter!

Och så länge turkarna skyddar turkiskheten är Turkiet bestraffat att ensamt älta med sina förfäders grymheter utan förutsättningar för vidareutveckling…

Dränerar de inte sitt hus från grunden så kommer huset så småningom att falla av mögel och fukt!


Pingat på intressant.se